7 januari

Barcelona

Jag tänkte berätta lite om resan, bättre sent än aldrig. ;)

Tisdag: Jag landade i Barcelona vid 12 på dagen. Camilla mötte mig på flygplatsen och vi tog bussen in till stan. Gick hem till henne så jag fick lämna mina väskor och se lägenheten. :) Kan nämna att Camilla bor med 4 andra personer vid namn Maria, Jonna, Isabell och Kalle
Sen gick vi och käkade lunch på ett mysigt fik och gick runt och kolla lite hur det såg ut i stan.
Närmre kvällen korkade vi upp alkohol och började parta lite. Sen var det jag, Camilla, Isabell och Kalle som gick vidare ut för att dansa..


                           Camilla i deras trapphus! Jävligt många trappor!


                Vi gick igenom en liten marknad.. Där fanns det massa gott!






                Lite coolare HM än i Sverige, här fick man inte ens fota inne!


                      Jag hittade ett hjärta, de här har deras kanin kissat. ;)
            Jag hittade massa hjärtan i Barcelona men jag hann inte fota alla.



Onsdag: Camilla blev skit bakis så denna dag blev ganska lugn. Men vi gick i alla fall ut och gick ner på stranden och hade en liten picknick. Det var jätte mysigt! När vi kom hem tog vi det lugnt och på kvällen kollade vi på film, eller jag somnade som en stock typ 15 minuter in i filmen.


                                           På väg ner till stranden




                                        Typiskt en gatan där nere!








                                            Älskar den här bilden!!!






                              Här är ett av många hjärtan som jag hittade, 
 jag skulle plocka stenar till mamma och ta hem som jag alltid gör när jag är borta. :) 



Torsdag: NYÅRSAFTON! Klockan 11 hade vi bestämt att vi skulle ha champagne. Jag vaknade 10 över 11 och gick upp då. När jag kommer in i köket har Camilla gjort det hur fint som helst, skurit upp frukter och ställte fram champagnen och glas. Dom andra kom upp strax efter mig.. Efter frukosten fixade vi oss och gick ut på stan för att kolla grejor tills kvällen.
Vid 8 på kvällen började våran trerättersmiddag, hur gott som helst var det! Fast propp mätta blev vi, men det hör väl till när det är så mycket mat! ;) Halv 12 kollade jag på klockan och blev chockad, tiden hade gått så jävla fort! Så vi plockade utan lite och flyttade in oss till vardagsrummet. Vid 12slaget i Spanien är det tradition att man ska stoppa in en vindruva efter varje klockslag. Så det gjorde vi sen gick vi upp på deras terass och fortsatte skålade. Efter de drog vi vidare till lite olika ställen. Natten slutade klockan 6 för mig.


                                   Våran mysiga champagnefrukost! :)


                                       Tjejerna fixar sig inför kvällen!


                                            Kalle fixar med maten






                               Maria och Jonna, se så fina dom är! :)


                                 Kalle och Isabell, dom är också fina!


                   Kalle försökte ta kort på oss tjejer men de gick inte så bra,
      vi kunde inte sluta skratta och de var 3 olika kamrer som de skulle fotas med..


                              Xavi var också uppklädd på nyår. :)


                  Alla vi som åt middag och dom som bor i lägenheten. :)


                                                     Kalle the pimp














Fredag: Vaknade upp och var inte alls bakis, skit bra! Denna dag tog Camilla med mig på massa sevärdigheter. Jag hann med en massa turistande denna dag! Och på kvällen drog jag och Camilla ut och åt på resturang. Vi åt den godaste pizzan vi någonsin har ätit! Fan vad kul det är när folk inte fattar svenska och man kan sitta och prata om vad fan som helst!
Efter maten mötte vi upp Isabell och Kalle. Vi gick till ett mysigt café och drack te. :)




                                                        ♥ ♥ ♥










    Det här är en skit maffig kyrka som har byggts i flera 100 år och kommer inte bli
   klar på flera 100 år. Det är en ständig arbetsplats. Hur mycket detaljer som helst.






















Lördag: Uppstigning halv 8 för att äta frukost, fixa sig och packa ner resten. Camilla var snäll och följde med mig till flygplatsen. Vid 3 tiden på dan landade jag i Sverige. Där kom Molle och hämtade mig! :) Som en liten överaskning så hade Linus följt med! :D Skoj inte om jag blev glad!


                                                  Hej då Barcelona!


                                      Vi flög över Alperna, coolt!


                    När jag landade i Sverige fick jag se solnedgången.. :)


Det här var i stortsätt min resa, de finns mer detaljer men de orkar jag inte skriva, då skulle de här inlägget bli hur långt som helst och för mycket att läsa!






milla.

Kommentarer
Postat av: Natta

Du verkar ha haft de skit bra ju :) Och vilken fin stad :)

2010-01-07 @ 18:21:54
Postat av: camilla

åh vilka fina bilder! jag ser ju för det mesta ganska skabbig ut, men det ska man ju inte stryka under mattan med att jag í verkligheten är heller, helt rätt! saknar dig älskling! XXXX

2010-01-08 @ 17:51:35
Postat av: maria

fina bilder! hoppas du har det bra hemma i strängnäs :) kom gärna tillbaka och hälsa på !

2010-01-08 @ 18:22:23
Postat av: Therese

Barcelona är kanonmysigt, och katedralen som byggs på är enorm och väldigt fin att bara titta på, liksom många andra byggnader runt omkring. Kan tro att du hade det bra där ;-)

2010-01-08 @ 19:07:42
Postat av: milla

Natta och Therese: Ja jag hade de jättebra! :)



Camilla: Nej du ser inte alls skabbig ut! Du är en riktigt pingla! Miss youb to!!!



Maria: Du får lägga upp mer bilder från nyår på din blogg, jag vill se mer! Jag kommer jätte gärna tillbaka och hälsar på er! :)

2010-01-08 @ 19:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0