19 februari

Tjola!

Nu har jag läst klart boken, som hette Jenny S. Den var riktigt bra och slutade precis som jag ville! :D Jag var orolig att den inte skulle göra de för det var inte många sidor kvar och just då verkade de inte som att det skulle bli så..

Så här stod det på baksidan:
" Jenny lever lyckligt med sin pojkvän och trivs med jobbet på banket i illa Habo utanför Jönköping. Efter en trasslig uppväxt har hon inte längre kontakt med sina föräldrar. Jocke och deras liv tillsammans är allt hon har.

När Jocke i ett brev lämnar Jenny och hon dessutom upptäcker att han har ett förhållande med hennes bästa väninna rasar allt. Inom några timmar har hon sagt upp sig, packat sina väskor och givit sig av till Stockholm där hon inte känner någon.

Efter några sömnlösa veckor på ett nedgånget ungkarlshotell måste hon ta itu med sitt liv. Hon får jobb som assistent på en mäklarfirma och som hundvakt åt Greta, vars ägare Per och Bo tar sig an Jenny och de blir vänner. Hon får åter en fast punkt i tillvaron, men så händer något som tvingar Jenny tillbaka till hemstaden och till sitt gamla liv.
"

Jag trodde det skulle handla mer om de hemska som händer, som gör att hon måste åka tillbaka till hemstaden. Men av 402 sidor är det nästan 45 sidor som handlar om de. Just då blev jag irriterad men nu när jag har läst klart boken så gör det inte mig något och jag är nöjd med boken! :D


          Den får lätt full pott av mig, hela fem nördar! ;D


  Så här såg de ut när jag började läsa idag, jag har lagt mig skönt i soffan med en filt
   och Abbe ligger i sin lilla koja. Och nu när jag har rest mig för att skriva på datorn
                               har även han satt sig upp för att tvätta sig.







milla.


Kommentarer
Postat av: Lars

Kul att du gillade boken. Denise som skriver är alltid själv på bild på omslagen. Det finns fem böcker till. Och så bloggar hon också http://www.deniserudberg.se/

2010-02-19 @ 15:41:33
Postat av: Mamma

Riktigt skönt ser det ut, när du och Abbe umgås...hur ska detta gå när du börjar jobba igen???

2010-02-19 @ 16:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0