6 oktober

LÄS DEN KURSIVA STILEN ! ! !

Jag är hemma nu, har precis duschat och håller på att färga mina ögonbryn. Dom börjar bli ljusa igen! Tycker jag får färga dom hela tiden. Men det är skönt när det är gjort, då har man i alla fall ögonbryn som syns. :)

Igår kväll fick jag ett meddelande från ett nummer som jag inte hade i mobilen. Men i smset stod det en mycket bra sak. Man ska egentligen skicka de där meddelandet vidare men jag orkade inte då, jag skulle precis lägga mig. Jag bestämde mig för att skriva meddelandet här i bloggen istället. Det är nog mest riktat till tjejer så läst här!

" Nu finns det ett telefon nummer du kan ringa om man är ute och går på kvällar/nätter och vill ha sällskap i luren medan man går. Man talar om var man är och vart man ska och så har man linjen öppen medans man går och om något skulle hända så ser personen i andra änden till, som följer dig på en karta, att du får omedelbar hjälp.

Vidarebefodra detta meddelande till alla tjejer du känner, och knappa in detta nummer på din mobil.

Tel. Nattknappen, polisen jourtelefon.
08-50446666
"

 

Så tjejer se till att ni har det där numret i era mobiler nu! Jag tror det här kan hjälpa många från att bli våldtagna eller misshandlade eller rånade.
Jag har lagt in numret i min mobil. Jag brukar ringa någon kompis när jag går hem själv men om det inte är någon som svarar eller något så kan man ju ringa de här! :)

Någon mer än jag som tycker att det här verkar vara en bra grej?






milla.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jäkligt bra

2009-10-06 @ 19:34:27
Postat av: linda

låter skit bra, men hur ska man veta så ingen driver med en? fick du de från någon speciell? jag har inte fått något och har väldigt många tjej kompisar som använder sig av spamm sms.. men hoppas så klart att de ska stämma, man får väl testa någon gång ;) kram

2009-10-07 @ 19:12:45
URL: http://tjoorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0