27 oktober

SMASKEN!

Jag är hemma hos mamma och äter min favosoppa! Så förbannat gott! Hade jag bott hemma så hade jag ätit det flera gånger om dagen.

Idag på radion pratade dom om att ungar (7-12 år, enligt en undersökning) som har märkes kläder och dyra elektronik grejor som tex. mobiltelefoner, mp3 med mera har mer kompisar än dom som går i "vanliga" kläder och inte har några dyra elektroniksaker.
De diskuterades om hur det kan vara så.. Föräldrarna kanske?
Det är ju inte så att barnen tjänar pengarna själva och går och köper kläder och saker. Men det är ju sjukt vad saker och ting sjunker i åldrar. Det var en mamma som ringde in och berättade att hennes dotters högsta önskan var att få en mobil telefon och hon gick i 2an.. okej..? :/






milla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0