29 maj

Fly jävla förbannad!

Idag fick jag sluta vid ett för det fanns inte så mycket mer att göra idag. Så jag åkte hem och var skit glad för att det är fredag och jag slutade tidigare! När jag kommer hem och kollar posten så hade jag fått ett brev från min hyresvärd.
Det först jag tänkte var att det var något om att det ska bli bostadsrätt. Men det var det inte! Det var klagomål!

Så nu är jag skit förbannad! Det stod så här:
"Betr störning

Det har kommit till vår kännedom att du vid flera tillfällen har haft fest och spelat hög musik nattetid.
Det här är inte acceptabelt och bor man i flerbostadshus så måste man visa hänsyn till de andra som bor i huset. Som hyresgäst är du även ansvarig för dina gäster.

Tänk på det här i fortsättningen och dämpa musiken i tid nästa gång du har gäster.

Om vi har fått fel information i ärendet så ber vi dig ringa oss.
"


Det kan ni ge er fan på att jag gjorde. Jag ringde så fort jag läst klart men inte fan hade dom telefon tid nu! Jag måste vänta tills på måndag. Det är snällt att ge ut något sånt här precis innan helgen och man kan inte få tag på dom.
Jag har inte haft många fester. Jag har haft inflyttningsfest som var i november, då satte jag upp en lapp i trappen och berättade om det och skrev även att dom fick komma och säga till om det var för livat.
Jag har inte haft många fester, jag hade som sagt inflyttningsfest, så hade jag nyårsfest som slutat klockan 2 hemma hos mig. Och även fest när jag fyllde år som var 31 januari. Då satte jag upp lapp och bad dom komma och säga till mig om det var något.

Efter min födelsedag har jag haft två "fester" då vi har varit 4 personer. Ena gången drog vi vidare på annan fest så då var vi inte här länge. Andra gången var i fredags och då kanske det lät lite mycket från balkongen men jag sa till och personerna gick in då.

Jag var nyss inne hos grannen bredvid och frågade om hon hade hört något av min granne om mina så vilda fester. Men hon blev lika chockad som jag och förstod inte alls varför jag hade fått klagomål. Hon har kommit och sagt till när hon tycker att de har varit för hög ljudnivå och då har vi sänkt och även sänkt fönstret. För har man fönstret öppet så hör man allt som händer ute på gatan.  Hon sa även att hon kunde styrka att jag inte alls har haft många fester och att det inte har varit så hög volym.

Jag har fan stått ut med mina grannar över mig som har sprungit i den där trappen sent på natten på vardagar, och grannen snedt ner har haft fest lång in på natten. Och tjejen i andra trappuppgången som har folk hängandes ut från fönster och balkong. Som även slänger ner fimpar och stearinljus ner på gården. Och grannen som gasar med sin bil mitt i natten och sent på vardags kvällar.

Det här blev ett långt inlägg men fan vad arg jag är och jag behövde skriva av mig lite! På måndag kan hyresvärden vänta sig ett samtal från mig.

Nu ska jag stänga alla fönster och dörrar, isolera lägenheten och sätta på musik. Får hoppas att grannarna inte blir sura. Ha en trevlig helg, hej då!






milla.

Kommentarer
Postat av: Therese

Stå på dig Milla och använd dig av din granne.

Ska nu alla börja klaga på dig så kan du gott klaga tillbaka.

2009-05-29 @ 15:58:13
Postat av: mamsen

Ja du ska stå på dig, håller med Therese. Och jag vet hur många nätter som har blive sömnlösa för dig pga din granne som springer i trappan till långt in på nattens timmar. Men låt inte din helg bli förstörd, du är värd det bästa.

2009-05-29 @ 16:22:02
Postat av: Lars

Var lugn när du ringer hyresvärden. Var snäll och trevlig. Det är deras uppgift att framföra klagomålen. Fråga hur du ska göra för att grannarna ska vara nöjda? Beskriv hur din syn på festerna. Det är troligen förra fredagen som någon störde sig. Du får försöka hålla kolla på de som sitter utanför dörren och röker också. Det kanske blir eko inne på gården. Ha en trevlig helg, Milla!!!

2009-05-29 @ 17:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0