6 mars

Lunch time..

Blä vad mätt jag är! Har precis ätit min matlåda som bestod av makaroner och falukorv. Som tur var smakade inte korven pannkaka, det hade varit en lite äcklig blandning..
Vi åt nämligen pannkaka igår och jag ville inte ha de i matlåda för jag tycker inte om att värma det så direkt efter stekte jag falukorv utan att skölja stekpannan.
Jag skulle hjälpa Linus att steka pannkakorna medans han sprang ner och lämnade något till någon.. Det gick ju skit bra, NOT.. Jag vet att jag inte kan steka pannkakor. Dom blir tillslut en klump.
Så precis när han kommer upp igen så försöker jag leka mäster kock och vända pannkakan genom att bara använda stekpannan. Men då hamnade halva kakan utanför stekpannan så de åkte ner på golvet. Det är ju tur att jag är bra på andra maträtter i alla fall. ;D

Ååh idag blev jag lite arg när jag lyssnade på radion.. Dom pratade om kärnfamiljer.. Många ringde in och sa att man verkligen ska leva i en kärnfamilj och så vidare. Det har varit så i alla tider. Och att man inte ska skilja sig om man har gift sig. Har man barn måste man tänka på dom. Det är taskigt mot barnen att skilja sig, det är egoistiskt..
MEN VA FAN!! Folk gifter sig inte för att skilja sig. Sånt händer. Funkar det inte så funkar det inte.. Man kan inte veta vad som händer i framtiden. Man gifter sig väl för att det känns rätt att göra det just då.
Barnen märker om det inte är bra mellan föräldrar och de mår dom inte bra av. Man kan inte hålla ihop på grund av barnen, man måste må bra själv. Då är det bättre att föräldrarna kommer bra överens så funkar det att ha barnen varannan vecka.
Klart det är jobbigt för barnen men dom märker av att föräldrarna må bättre och vara gladare av att vara separerade.
Eller har jag fel? Ska folk gifta sig och hålla ihop fast dom känner att det inte funkar och mår säkert inte bra av det..? :/

Ska snart åka och jobba igen. Jag skriver lite sen när jag har kommit hem.
Ha en fortsatt bra dag! :) Pusss!






milla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0