9 februari

Helt otroligt..

Jag hade en väldigt spännande morgon. Det börjar med att jag var pigg när klockan ringde så det var inga problem med att gå upp trotts att det var måndagmorgon. Jag fixade mig och det flöt på tills de var dax att låsa upp bilen och åka och jobba.

Det började med att jag inte fick in nyckeln för att det hade frusit. Jag testade på båda dörrarna men de funkade inte. Men till slut fick jag in nyckel i dörren på passagerarsidan men det gick inte att vrida.. Då gick jag upp och hämtade en tändare och försökte värma nyckeln. Då lyckades jag låsa upp på passagerarsidan, fan vad bra tänkte jag!
MEN (!) dörren hade frusit så den gick inte att öppna. Jag stod och röck i dörren ett tag men gav upp efter en stund. Så då börjar jag hålla på med låset på förarsidan. Fick in nyckeln men det fick ju inte att virda där heller. Så jag värmde nyckeln igen och flåsade i låset, försökte bara tina upp låset.. Till slut lyckades jag virda till så dörren låstes upp men även den dörren hade frusit fast. Då kom jag på att jag kunde hälla varmvatten i dörrspringan så jag gick upp igen och hämtade hett vatten. Äntligen fick jag upp dörren! :D Jag starta bilen och tar på mig handskar så jag skulle slippa frysa när jag skulle ut och skrapa rutorna.
Nu tänker ni säkert att denna berättelse slutar men ICKE! Självklart när jag försöker öppna dörren inifrån så har den frysit IGEN! Jag försökte då sparka upp dörren, det var inte lätt för antingen hade jag växelspaken i rumpan eller handbromsen och som förväntat gick det inte så jag ringde Linus. Tänkte att han skulle komma ner med varmvatten. Han var måttligt road av att bli väckt för att gå ut i kylan och hjälpa mig som sitter infrusen men han kom i alla fall med vattnet och började hälla.
Vattnet tog slut och dörren gick inte att öppna så jag fick slå på handtaget som man snurrar på för att få ner rutan men rutan hade ju självklart också frusit men till slut gick den ner och jag fick klättra ut genom fönstret. Jag hade vatten kvar som jag hällde i dörrspringan och den öppnade sig. Jag vågade inte stänga dörren denna gång, den fick stå öppen medans jag skrapade rutorna. Slutligen kom jag iväg till jobbet efter allt detta. Det tog ungefär 40 minuter.

Vilken härlig start på morgonen va? ;D Fan jag hade velat sett mig själv när jag står där böjd och flåsar eller när jag kättrade ut genom fönstret. Det var några personer som fick se detta. Denna gång tappade jag inte tålamodet som jag gjorde när jag backade med släpet. Tyckte detta var ganska komiskt att allt gick emot mig, lyckades jag med något blev nästa steg ett hinder.. Haha.

Det roliga är att idag när jag åkte hem lyssnade jag på Christer i P3 och imorgon ska dom prata om folk som har blivit in låsta eller utelåsta. Det är nästan så att jag vill ringa in och berätta detta. ;P

Shit, det här blev ett långt inlägg men hoppas ni läste det och fick er ett gott skratt för det får jag när jag tänker på det.






milla.


Kommentarer
Postat av: Therese

;-)) Du e bara för härlig.. ja jag kan se detta framför mig. Kan tänka mig att han var road av att gå ut i morse.. kan nästan se honom framför mig, suckandes. Kram på dig//

2009-02-09 @ 18:59:33
Postat av: mamsen

Skratt skratt,men stackars dig!!!! Tycker jag ser dig hålla på:) men det var roligt att läsa själv om det var besvärligt för dig:)...livet är o kan va lite surt iblandt. Kram på dig:)

2009-02-09 @ 19:11:54
Postat av: Lars

Jag har nominerat dig till Mix Megapols tjejplan med Gry. Hoppas du får en plats. Där fryser inte dörrarna.

2009-02-09 @ 21:33:07
Postat av: sussu

hahahahahahhahahahahahaaaa jag skratta redan igår när du berätta men nu fick jag skratt åt de igen hahhahahaha

2009-02-12 @ 16:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0