24 februari

Puh och päh..

Imorse när jag vaknade och kollade ut genom fönstret såg jag att bilen framför mig hade fått parkeringsböter så kollade jag på min bil och visst fan hade jag också fått det! Fast det var inte bara jag och bilen framför som hade fått det, jag tror vi var ungefär 4-5 bilar som hade fått det. Trodde det var för att jag hade ställt bilen där innan 18.00 igår. För egentligen får man inte stå där då men jag hittade ingen annan parkering så jag ställde mig där men sen när jag kollade på boten hade dom lappat den halv 2 i natt.
Då var det för att jag hade stått på fel sida av vägen, det var sån där datumparkering. Jag hade ingen aning om att det var de på den gatan som jag alltid parkerar på. Plus att jag fattar inte hur den där datumparkeringen går till. :/ Hade jag vetat vart mina trafikböcker är skulle jag kunna kolla upp det men de vet jag inte och jag orkar inte leta..

Igår blev det ingen skridskoåkning, både jag och Molle var trötta efter jobbet. Så det kanske bli idag, beror lite på hur många grader det är ute. :)

Idag är det ju fettis dagen, och jag äter egentligen inte semlor men dom gör semlor med vaniljkärm i. Så efter jobbet åkte jag och köpte två semlor. En vanlig till Linus och en special till mig. :) Fast jag äter inte grädde heller så den åkte bort! Men gott var det! :D








milla.

Kommentarer
Postat av: Lars

Usch, P-böter precis till lön. Inte kul. Du kan väl googla på datumparkering så vet du till nästa gång. Fast innerst inne vet du detta...udda datum/udda husnummer och jämna datum/jämna husnummer. http://www.vv.se/filer/publikationer/ParkeraRatt.pdf

2009-02-25 @ 02:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0