7 december

Cyklister = idioter!!!

Imorse när jag kom till ett övergångställe så såg jag en cyklist som skulle över så jag stannade till och släppte över honom. Och precis när jag ska börja rulla iväg igen så kommer de en annan cyklist från andra hållet i full fart och är på väg rakt ut i gatan.
Jag måste tvärnita och han med, sen började den jäveln svära åt mig! Det var ju för fan hans fel! Jag har ingen direkt skyldighet att släppa över en cyklist och om han vill att jag ska släppa över honom kan han inte komma i full fart och tro att jag ska hinna se honom när de är kolsvart ute. Han får åt minstånde sakta ner så jag hinner se honom. Inget lyse hade han heller!

Det är samma med alla jävla gångare som bara kliver rakt ut i gatan och tror att man ska se dom. Lagen är fan så att man ska ha ögonkontakt med varandra, och ibland kollar inte sig inte ens för utan bara går!?






milla.


Kommentarer
Postat av: mamma

Va bra sagt Milla...dom är livsfarliga...jag blir oxå skitförbanna på dom!!!!!! Dessa varelser har helt glömt bort sina skyldigheter!!!!!

2009-12-07 @ 15:01:48
Postat av: molle

jag håller med, sen när det är mörkt o dom inte har några reflexer så ser man dom en meter framför.

2009-12-07 @ 15:51:47
URL: http://mbrege.blogg.se/
Postat av: Lars

Bra att du själv har fått reflexer och använder dom när du är ute och går :-)

2009-12-07 @ 16:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0